Parfum Enzo
fm parfum exclusieve parfums

Ik wil u graag kennis laten maken met de lijn van FM.

FM parfum bevat dezelfde grondstoffen als de wereldmerken.
Daardoor houden de geuren net zo lang soms nog langer.

FM parfum bevat dezelfde grondstoffen als de wereldmerken.
Daardoor houden de geuren nog langer.


Fm parfum
zit in een eenvoudig flesje, geen dure reclamecampagnes.
Bij ons betaalt u alleen de geur, deze draag je en niet de verpakking.

Wel de geur....Niet de prijs.

FM Parfums zijn geen Imitaties

U koopt bij ons kwaliteits parfum en betaald niet voor dure flesjes, verpakkingen en tv-commercials, dit is gelijk het geheim achter de FM formule.
Ook de vormgeving van de flesjes is anders dan u gewend bent, dit heeft een positief effect op de prijs!
Fm Parfum flesjes zijn eenvoudig van vormgeving, voorzien van de FM naam en genummerd naar de geur.
De FM Group probeert niet iets na te maken maar zet hiermee een geheel eigen product op de markt tegen een zeer betaalbare prijs.

Vandaar onze Slogan: “Betaal voor de geur en niet voor de verpakking!

Wat is de kracht van het product ?

Omdat wij de geur verkopen en niet de “dure” fles, zijn de kosten zeer laag (U gooit toch ook uw fles weg wanneer deze leeg is ??).

De fles heeft een nummer die overeenkomt met uw favoriete geur.

Federico Mahorna is een parfum ontwerper die een grote keuze aan kwaliteits parfums aanbied tegen betaalbare prijzen.
Zo zijn er de Parfums, Eau de parfums, Douchegels, After shave’s en Deodorants.
De gehele collectie bestaat inmiddels uit meer dan 150 verschillende geuren.
Dit zijn eigen creaties van Federico Mahora.

Al de parfumcreaties van Federico Mahorna zijn van hoge kwaliteit en niet uitgetest op dieren.

De FM Group

Een extreem snel groeiend bedrijf op de parfummarkt.
De FM Group is opgericht door jonge en ambitieuze personen.
Dit is waarom we zo snel kunnen reageren en inspelen op de wensen van de klanten.
Wij bieden u een grote verscheidenheid aan geuren: fris, fruitig, oosters, houtig en vele anderen.
FM Parfums zijn er vanaf € 9.50
15ml en de duurste kost slechts € 39.50 50ml voor vrouwen.

FM Parfum – Exclusieve Parfums

Eau de Toilette:
Eau de Toilette is een parfumoplossing die gebaseerd is op water of alcohol en bevat tussen de 3% en 8% geconcentreerde parfum.


Deze is minder geconcentreerd dan bijvoorbeeld Eau de Parfum.
Eau de Toilette is het meest allerdaagse product op de parfummarkt.

Eau de Parfum:Eau de Parfums: is ook op water of alcohol gebaseerd maar dan met minimaal 16%-17% parfumconsentraat daardoor blijft de Eau de parfum weer langer hangen dan de Eau de toilette

Parfum:
Parfums bevatten de hoogste concentratie van geuren, minstens 20%.
Het zijn de langst blijvende en meest intense geuren maar ook wel de duurste.
FM Parfums bevatten 20 tot 22% concentraat.

De geurnoten van een Parfum

Parfum wordt gemaakt van etherische oliën.
Deze oliën komen van harsen, bloemen, boomschors, vruchten, wortels etc.
Per parfum worden ongeveer 30 geuren gebruikt.
De prijs en kwaliteit van het parfum is afhankelijk van het aantal gebruikte ingrediënten en de concentraties ervan.

Een klassiek opgebouwd parfum bestaat uit drie noten:

Topnoten:
Zijn de geuren die in de eerste minuten na het opbrengen dominant zijn.
Deze geuren zijn vooral belangrijk bij de verkoop van het parfum, na een minuut of tien zijn ze niet of nauwelijks meer te ruiken. Typische topnoten zijn citrus geuren.

Hartnoten:
Zijn de geuren die opkomen nadat de topnoten grotendeels verdwenen zijn, zo’n tien minuten na het opbrengen.
Vrijwel alle bloemengeuren zijn hartnoten.

Basisnoten:
Zijn de geuren die als laatste overblijven, nadat de hartnoten grotendeels vervluchtigd zijn.
Dit is meestal één a twee uren na het opbrengen van het parfum.
Basisnoten kunnen vele uren geur al blijven geven.
Voorbeelden van basisnoten zijn houtsoorten zoals sandelhout en harsen zoals olibanum.

Pheromonen, wat zijn dat eigenlijk?

Het woord feromoon een woord dat overigens meer en meer opduikt komt ui het Grieks en betekent zoveel als “een vluchtige door het lichaam aangemaakte chemische stof die opwinding veroorzaakt”.
De natuur heeft ons met die stof uitgerust om ervoor te zorgen dat we met behulp van geuren snel en doeltreffend met elkaar kunnen communiceren.
Het geheim van feromoon ligt precies in de discrete kracht waarmee iemand op zijn omgeving kan inwerken.
De stof zorgt er ook voor dat de persoon die er zich van bedient, in de ogen van andere mensen aantrekkelijker, interessanter en geloofwaardiger wordt.
Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat bijna de helft van de mensen ontvankelijker is voor de werking van feromonen.

Parfum Geurgroepen

Bloemig : Bloemig-fruitig, -oriëntaals, -waterig, -groen

Chypre : Chypre-fruitig, – houtig, -dierlijk

Citrus : Citroen, mandarijn, sinaasappelbloem, bergamot

Houtige : Onderfamilies: houtachtige-bloemig, -fruitig, patchouli

Orientaals : Oriëntaals-bloemig, kruidig, amber

Varen : Lavendel, varen

Waar brengt u een parfum aan?

Aangezien een geur zich beter ontwikkelt en verspreidt onder invloed van warmte kunt u zich het best parfumeren op die lichaamsplekjes waar bloedvaten het meest aan de huidoppervlakte komen.
Uw lichaamstemperatuur ligt daar immers iets hoger.
Ideale plekjes zijn o.a.: De slapen, polsen, hals, nek, oorlelletjes, plooi onder de borsten, tussen de ellebogen, knieholten en enkels.
Hoe warmer de huid, hoe intenser en hoe langer de parfum werkt.

Coco Chanel geeft als raad “Parfumeer u op de plekjes waar u gekust wil worden”

Tips, hoe met parfum om te gaan

Niet aan een parfum flesje ruiken, dan worden alleen alcohol en topnoot van de parfum geroken.

Parfum altijd op de huid testen, bij voorkeur aan de binnenkant van de pols of rugzijde van de hand.
Niet bij iemand anders of op papier, ieder huidtype heeft een andere chemiesamenstelling, dus geur zal ook op iedere huid anders ruiken.

Wrijf niet over de parfum, want dan worden de geurmoleculen beschadigd en de geurnoten gewijzigd.

Aan het einde van de dag is het geurvermogen op zijn beste, dus dat is het beste tijdstip voor het testen of aanschaffen van parfum, draag dan zelf geen parfum.

Nooit meer dan 2 of 3 verschillende geuren testen, daarna worden de verschillende geuren niet goed opgenomen door het reukvermogen.
Om dit te neutraliseren kunt u even aan een koffiepad of verse koffiebonen ruiken.

Kies een geur die een aanvulling is op de eigen natuurlijke lichaamsgeur.

Wacht ongeveer 10 minuten na het testen van een geur voordat men tot aanschaf overgaat.
Na deze tijd zijn namelijk de vervliegende geuren verdwenen en blijven de basisgeuren over.

Vlak na het douchen of baden de parfum opbrengen. De poriën van de huid staan dan nog open en nemen de parfum helemaal op.

Parfum donker en koel bewaren om de kleur en geur niet aan te tasten.
Zolang een parfum niet in de zon of bij een hittebron staat, kan het jarenlang goed blijven.